Somebody’s watching me nowplaying (2)

Na een eenvoudige test is Nowplaying in de praktijk toegepast. Het werkt, al is het nog lang niet zonder slag of stoot. Hier mijn bevindingen.

  • Omdat het de meest simpele implementatie is, ben ik begonnen met de Dalet SerialText. Maar helaas, ik krijg title – title as output. Dat bleek in GML verkeer de te staan: zowel regel 1 als regel 2 werden gevuld met Title. Als ik in de GML-Blaster regel 1 op ‘artist’/ performer’ instel, gaat het wel goed. Echter, GML slaat de instelling niet op (ach, ‘t is een oud beestje), zodat dit de volgende keer weer een issue is.
  • Ik ben vervolgens overgestapt op de DaletXML. Daar gaat nog iets fout: al heel snel is de file toch nog gelocked, vermoedelijk doet GML er toch langer over om weg te schrijven. Ik moet in ieder geval de exception anders afvangen, nu knalt ie eruit.
  • De OrbanTxt is vooralsnog de beste instelling. Toen viel op dat ie soms nummers mist en de default tekst toont. Een verklaring ligt bij GML: bepaalde folder waren niet aangevinkt voorde now playing info.
  • Een volgende bevinding is als in GML de velden verkeerd zijn ingevuld. Bij een enkele track is het veld ‘artiest’ gevuld met artiest – titel, het veld ‘titel’ zelf is leeg. De split werkt dan niet en er ontstaat nog een situatie die ik nog moet afvangen en oplossen.
  • Tot slot is in een enkel geval de tekst van de title niet volledig. Dat leek overigens meer iets van de streamencoder, die kennelijk niet goed kan omgaan met enkele specifieke tekens, maar ben ik wel benieuwd welke dat zijn.

Om het proces te volgens (ik test tijdens de live-show…) ga ik in ieder geval logs toevoegen: een log voor het process en de foutmeldingen, en een log voor het schrijven van alle output in een (schone) playlist.

Let’s play on.

Leave a Reply

