Mijn opgeslagen playlist in RadioDJ is altijd leeg

Deze prachtige optie sluimerde al enkele versie lang. Ik kan playlists opslaan, maar niet laden.

RadioDJ_OpenPlaylist

Hoe kom ik erachter wat er gebeurt?

RadioDJ logt enkele zaken in de eventlog van windows. En daar vond ik:

Field 'category' doesn't have a default value (INSERT INTO `playlists_list` SET `pID`=4, `sID`=817, `cstart`=0.222358276643991, `cnext`=234.108072562358, `cend`=240.087074829932, `fin`=0, `fout`=5.97900226757369, `swID`=0, `swplay`=-100, `vtID`=0, `vtplay`=-100, `swfirst`='False', `ord`=2;)

Vertaling: er is een tabel ‘playlists_list’, waar een veld ‘category’ aanwezig is, die niet leeg mag zijn. Maar in de INSERT INTO query ontbreekt het veld, en er is geen standaard waarde ingesteld voor het geval deze leeg is. Dus kunnen de tracks van de playlist niet worden opgeslagen

Vermoedelijk een overblijfsel van een oudere versie, die niet goed is opgeruimd. Oplossing is het corrigeren van de tabel. Daarvoor kijk ik in de SQL folder onder Setup van mijn RadioDJ. Open het bestand ‘database.sql’ in Notepad++, et voila:

RadioDJ_database_Playlists_list

Hier is geen category-veld meer aanwezig. Voor de zekerheid een backup van de database met de “Database Setup”-tool, en daarna met HeidiSQL het veld verwijderen.

Leave a Reply

